Wednesday, November 23, 2011

Tahukah Anda?

Tahukah anda?

Hari ni aku pegi site pastu aku terlupa cermin mata aku tertinggal dalam beg kamera.

Hari tu aku keluar dengan OR naik kereta dia, so aku ni kan pemalas pakai spec maka aku bawak je la dalam beg in case kalau drive malam dan hujan so aku terpaksa guna. Lepas balik aku tak buat keluar dan tinggal je dalam beg kamera tu.

Hari ni hujan !

Dan mula lah aku gelabah.

Susah la aku yang separa buta ni nak drive time hujan lebat macam tu. Nasib baik la ada sun glasses dalam kereta aku. So apa lagi. Aku pakai.

Voila !

Berkesan uols.

Cuba lah. Memang la nampak gelap sikit, tapi visibility tu lebih baik pada tak pakai langsung. Aku pernah terbaca pasal benda ni dalam magazine ke mana, so personally aku dah experience ni dan aku rasa it works !

Mungkin sebab tu la penunggang motosikal yang pakai visor tu dia orang boleh bawak moto laju je time hujan sebab penglihatan mereka lebih baik kalau pakai polarized glasses.

So aku berjaya sampai rumah dengan selamat walaupun hujan lebat dan petir serta guruh berdentum cak lempong.

Oleh itu.

Sediakan spek mata lalat dalam kereta anda. Mana tahu ianya berguna satu masa nanti. Mungkin juga berguna nak skodeng lalat tengah main enjut enjut ker.

Mana tau???

Yang pasti, kau akan kelihatan lebih gojes dari biasa. Dok gitu Jiejah Gojes?


2 comments :

  1. yeke? sy selalu gelak kan org bila nampak org pakai spek itam time hujan lebat ...dlm hati bleh nampak ke tu...ngeeeeeee

    ReplyDelete
  2. ko ni jiejah...

    utk tampak lebih gojess.. masa ujan tu la kita kena pakai spek mata itam..

    tauuuuuu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...