Sunday, December 18, 2011

Cita Cita Saya

Salam bahagia.

* Macam membaca berita jer.

Korang pernah berangan angan nak jadi pembaca berita? Ada? Takde?? Atau pernah nak jadi DJ? Ada? Model? Pramugari?

Sah sah lah ada.

Aku tak de. Sebab aku tak lancar membaca. Model iklan kicap aku suka lah kot. Pramugara pun tak de. Pramugagap ada la. Hahaha.

Aku pun tak tau dulu aku nak jadi apa. Tapi cita cita pertama aku adalah untuk menjadi.......

Ahli Bomba !!

Korang ado???

Tak tau la kenapa. Sebab maybe kecik kecik aku ada lori bomba tu kot. Masa tu kan macam cool je benda alah tu. Now?? Ahli bomba la sangat. Suruh aku memanjat sekarang !!!

Merasa tak turun turun.

Tapi aku rasa aku start nak keje keje computer ni lepas aku tengok iklan susu. Dalam iklan tu adalah dia bagitau profession ni dan satunya adalah juruanalisis sistem !

Ha... tak ke macam gempak dulu bunyi nya. So aku pun mula la ambik tau walaupun masa tu aku tak tau pun mendapa tu. Tapi lepas tu tahu lah. Ooo keje tu berkaitan dengan computer. Pastu ntah cemana ntah, masa study pun aku tak tau kenapa aku ambik Computer as degree aku. Dulu dulu la masa bubuh borang RB lepas SPM tu. Main bubuh je sebab tu je yang aku qualify kot. Hiks.

Sudahnya, ada aku menjadi Juruanalisis system??

Sekali lagi. Sebut ramai ramai. Nan hado !!!

Last last aku jadi kaki rayau je. Seronok juger. Kalau aku kaya dan banyak duit mesti aku round satu dunia dan bersiaran ntah dari mana mana update blog ni.

Layan je lah gegambar ni. Saki baki gambar dari Lipe.















4 comments :

  1. kuciwa lagiiii... :p

    sy dulu pun tatau nk jd apa..bile cikgu tanya cita2 awak apa..sy jwb nk jd kerani..mcm bes je keje kerani tu kan.

    Tahniah!!! sy berjaya jd kerani hiks!

    pffffffffff....

    ReplyDelete
  2. pnah dgr keja pramusaji?

    haha...hiks

    ReplyDelete
  3. sah sah la tu biasa dengar.. keja hakiki aweks aweks aku

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...