Thursday, June 21, 2012

Incredible India - Only In India

Koleksi gambar gambar ni adalah yang aku ambik masa di India.

Tak leh cakap Only In India saja sebab aku tak abis pegi tempat lain pun lagi. Apa apa pun, enjoice !

Kau tiup pastu ular menari nari. Kau berani menari tepi ular tu?

Ada sekali masa drebar berhenti kat traffic lite, ada budak ni bukak bakul tu tepi tingkap, aku terperanjat boboi sebab ada ular. Bahalol betul. Aku dah la tak boleh ular ular ni.

Gambar di atas tu aku ambik kat Hawa Mahal. Snap dari jauh je, tapi pakcik ni perasan terus dia mintak duit. Cepat cepat aku lari.  

Aku takut nak pegi dekat dekat sebenarnya takut ular tu patuk. Hahahha

Pemandangan biasa di jalanan.

Lembu. Kerbau, Kuda semua kena berkerja keras macam ni. Kalau ayam ke itik tu perkasa lebih sikit, aku rasa ada je kena siksa sebegini rupa.

Gajah pun sama.

Sedih tengok muka gajah gajah ni macam dah bosan ke hulu ke hilir bawak orang. Pastu kena make up dengan tak lawa nya. Tak de shade, shadow ke, smokey eyes ke. Sekali sekala kasik la gothic sikit make up dia syok kan?

Baru la gajah gajah ni suka.

Sapa kata pakai merah je kena kejar?

Hahaha. Aci ni pakai pink, lembu kejar jugak.

Actually lembu lembu ni memang berkeliaran tanpa batasan di tengah tengah bandar. Tak tau la sapa tuan dia. Orang dengan lembu dan bergaul mesra dah rasanya.

Kalau naik moto, selagi boleh sumbat dia orang sumbat. Kadang kadang sampai 4-5 orang. Selamba bomba je.

Tapi mungkin benda ni dah biasa. Keselamatan pun tak terjaga.

Ini gambar makcik ni buat scene tengah jalan. Aku tak tau apa sebab musabab dan abang polisi tu tolong mengawal keadaan. 

Kalau kat malaysia jem sebab accident atau kereta rosak, tapi kat India, ada je la orang yang cuba buat drama Tamil di jalanan.

Pemandangan macam ni adalah biasa. Panas panas, kalau ada benda atas kepala pun boleh gak la berteduh.

Agaknya kalau peti sejuk pun boleh di junjung, dia orang junjung kot. Tapi memang skill la dia orang ni, jalan tak payah pegang pun. 

Bawak barang overloaded macam ni adalah poweress. So kalau mereka penyebab jalan jem, itu adalah biasa.

Nak marah tak boleh, kalau nak cepat, tolong je.

Keldai pun ada keldaiwalk kat tengah tengah bandar. Baru balik dari mana tu??????????

Kalau nak kencing ke nak apa selamba bomba je. Ada orang kisah?

Macam tu agaknya dia orang ni fikir. Dan kencing tepi jalan dan di kawasan terbuka macam ni adalah normal.

Yang tengok je la malu sendiri.

Aku pun tak tau kenapa aku ambik gambar ni. Tapi macam berlambak kat traffic light. Left turn not free.. Maksud dia tak boleh belok kiri? Ke kalau belok kiri kena bayar?

Adiwira dengan kereta kuda. Kesian kuda kuda ni.

Kencing lagi !


Kerbau penyebab jalan jem.

Jalan dah la slow, pastu jeling jeling orang pulak.

Nak kena hempuk agaknya !!!

Gambar tak de motip

Jalan berpegangan tangan adalah biasa. Dah la panas. Tak berpeluh ke nak seiring sejalan macam ni?

Boleh je kau tido time orang ke hulu ke hilir?

Mereka yang ramai

Sini pun kau boleh kencing?

Balik !!!!!!!!!!!!

Motip la kau pose dengan periuk??? Motip boob sebesar periuk? Ni ada majlis kawin sebenarnya

Kau mampu??? Silap silap kain terlerah

Sumbat selagi boleh



Aku tanya drebar aku, kenapa pompuan je angkat angkat barang ni, pastu keje buat jalan, keje buat rumah, semua pompuan. Drebar cakap, sebab...

"Husband is the king !"

Women do all the work.

* pengsan


Dan ini the ultimate.

Nampak box tu? Teka apa dalam tu?

No ! Bukan bom jangka ! Bukan jugak wang berjuta.

Tu kelengkapan untuk
.
.

.
.
.

.
Kau berani????

Hahaha. 

Aku duduk hisap rokok tepi ni, pastu pakcik tu mintak rokok. Aku bagi dia rokok pastu dia nak korekkan telinga aku for free !
.

No way !

Aku takut aku pekak terus seumur hidup.

2 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...