Saturday, April 6, 2013

Getaran Jiwa

Suka makan nasi arab?

Sekarang ni makan macam kedai makanan arab yang ada. Aku pernah try few lah. Saba'. Mr and Mrs Kebab, Al Rawsha dan lain lain la. 

Tapi kali ni aku nak bagitau ada satu kedai arab yang agak sedap jugak. Makan time aku ada meeting hari tu. 

Nama kedai dia DIMA Restaurant terletak di Cyberjaya. Tak tau la DIMA tu stands for apa.

Moh tengok menu kasik korang terliur.

There's only one door to DIMA? Ya ke? 

Menu book. Portion dia agak besar. Ada ayam, kambing etc. Dan style makanan arab macam biasalah. Mandi la. Tak Mandi lah. Mandi tak bersabun dan macam macam lagi. ( aku tipu ni )

Ini member aku order. Dagah dengan roti. Dia kata sedap

Grilled chicken. Sedap ni. Aku yang makan. Boleh pilih makan dengan nasi atau dengan roti.

Ini salah satu nasi dia. Ada banyak jenis. Aku lupa nak snappy makanan member aku satu lagi tapi dia makan kambing Mandi. ( Kambing dah wangi)

Ruang kedai agak selesa. Boleh makan di luar atau di dalam. Ekon.  

The best ! Cocktail juice. Wajib try

Verdict nya?

Hmm. Kalau biasa makan kedai Arab tau la rasa dia cemana. Tapi bagi aku rasa dia comparable to Saba' if not better pun. Harga pun standard nasi arab lah. 

Boleh try la kalau berminat. Memang menggetar jiwa.

Alamat dan lokasi. Boleh add FB kalau mahu.

Speaking of menggetar jiwa, cuba dengar dan tengok ni. Aku pun tak tau sapa mamat ni. 


Tapi, hebat juga.


Getaran jiwa
Menlanda hatiku
Tersusun nada
Irama dan lagu

Walau hanya sederhana
Tetapi tak mengapa
Moga dapat membangkitkan
Sedarlah kamu wahai insan

Tak mungkin hilang
Irama dan lagu
Bagaikan kembang
Sentiasa bermadu

Andai dipisah
Lagu dan irama
Lemah tiada berjiwa
Hampa

Apa korang rasa? Bangga tak?

Tapi kalau dia artis, dia boleh nyanyi lagu apa apa pun ye dok? 

Yang penting, LAGU DAN IMARA....... Hiks.

Sekian. Ahlan wasahlan. 

Ana mahu fulan.....Selamat berweekend ente semua...

7 comments :

  1. Menlanda??? LAGU DAN IMARA???? Ko ni dh kenapa sejak makan nasi arab semua type dh x betol ni...

    Tp serius nampak sedap la uhuukkk..

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha... x perasan lak dia sebut imara...wakakaka ok ko betol

    ReplyDelete
  3. Meng..

    Aku br lepak sana last wednesday..aku suke kebab n grill lamb kt situ..

    Then,ns die much2 bttr compare to saba sbb bg aku kering..aku klu mkn kt saba blk confirm.pengsan sbb byknye minyak2 sapi dlm ns tu..

    Saba asyik xckp ruang..smp laga2 bontot nak lalu..saba dh xjg kualiti..smp dalca pun guna fries ganti kentang..

    Aku pestime pg sini pn jth cinta,mmg.bkl jd tmpt lepak aku la situ nnt..

    ReplyDelete
  4. DATT : Bagus review ko, siap nasik kering tak kering... patut suruh orang DIMA baca ni, nanti kau dpt makan free sebab buat promosi besar2an

    ReplyDelete
  5. meng..gile malas nak taip besar-besaran..haha (ade ke besar2an)

    ReplyDelete
  6. kau dah kenapa tak berdaya saing AJ? gagal mengIMARAhkan blog sendiri ?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...