Wednesday, May 8, 2013

Highlight Trip Mabuhay - Part 2 : Boracay Island

Boracay Island yang terletak di Filipina ini memang famous berganda ganda. 

Terkenal dengan pasirnya yang memutih, air yang jernih dan telah berjaya mendapat tempat pertama ( No. 1 ) best overall beach in Asia and the World's best island for 2012 !

See the highlights dan biarkan minda anda berlayar dalam keindahan................  

# 1 - Good Morning Boracay ! Ni pukul 5 pagi ni. Gigih lah aku bangkit. Kalau kat Malaysia kol 5 tengah dok lena di ulit Intan lagi.

Oh.

Perlukan muzik iringan untuk naikkan mood serta seri wajah?

Nah !



Sometimes I dream
I'm lost in time,
where heroes go
and no one speaks
in broken words,
an lovers aren't afraid to know
each breath that calls,
each star that falls,
an angel dies to be alive.
Am I dreaming or
am I in love?

Sometimes I dream
a dream so real
I am decieved
The curtains part.
The stars reveal
a story that I must believe.
They turn a page,
They see a stage
and wonder
who they gaze upon.
Am I dreaming
or dying for love?

# 2 - The ray of morning light dari Bulabog Beach. Aku asyik nak sebut Billabong jer.

# 3 - Bulabog Beach famous for its kites boarding

# 4 - Boracay Mandarin Island Hotel. Salah satu hotel di White Beach

# 5 - The shore - White Beach

# 6 - Azure - Yapak Beach

# 7 - Best gilak. Puka Beach

# 8 - Perfect untuk bertenet tenet. Sedar sedar buah kelapa jatuh atas pala

# 9 - The ocean. Memang berlayer layer.

# 10 - Green pool? 

# 11 - Amacam? Bangka dan kapal layar

# 12 - Diniwid Beach

# 13 - White Beach dari kejauhan

# 14 - Woooooo, hijaunya ayerrrrr

# 15 - Diniwid Beach. Pantai yang kurang commercialized sikit, sesuai untuk berehat

# 16 - One of the remote beach. Llig Lligan Beach

# 17 - Peace and quiet

# 18 - White Beach

# 19 - Boat Station 1

# 20 - Paradise Garden

# 21 - Sand Castle

# 22 - Boracay Island

# 23 - Willy's Rock

# 24 - Sailing on Paraw for sunset

# 25 - The sunset

# 26 - Serenity

# 27 - Good nite Boracay 

# 28 - Boracay Sand Castle 

# 29 - Morning  at White Beach

# 30 - Elephant trunk !

# 31 - Hmmmph

# 32 - Puka Shell Beach

# 33 - Ocean

# 34 - Boracay

# 35 - Resort view

# 36 - AWAS ! Banyak pokok kelapak

# 37 - Boracay Island

Teruja ?????

Ini baru preview. 

Dah. Aku tak nak cakap apa apa lagi. Simpan dulu.... Tapi bagi aku Boracay ni memang lawa. Sampai aku tak berhenti nak ambik gambar dan snap sana sini. Dah macam orang jakun pun ada. Tapi tak pe lah, dah nama pun traveller ye dok?

Cepat pasang angan angan sekarang ! Ya. Termasuk you Raja Ema !

Secara ringkasnya, ini sedikit Pros and Cons di Boracay Island. Aku ceduk kat blog Nanatronreviews jer ni sebab aku rasa still valid dan aku malas nak fikir. Personally, aku berterima kasih pada dia sebab aku banyak cedok info dari blog dia tu sebelum pegi.


* campak plastik Dried Mango sebagai tanda terima kasih. Tapi dah kosong !

Mari aku ulas kelebihan Boracay:

1. Pantai yang super cun. Warna laut yang tiga fasa: putih, biru muda, biru gelap. Teruja tau!~
2. Hospitality orang pinoy yang menambat hati untuk datang lagi.
3. Barang murah
4. Untuk yang single, clubbing scene dia happening gaks. Tapi gua tak survey. Kalau tak bawak anak, kompem dah usha. Hehe..
5. Banyak water activities yang menarik antaranya parasaling dan sunset on bangka yatch
6. Walaupun trip ni nampak leceh yakni 2 kali flight trip, bus and ferry; tapi kesemua ni rasa hassle free disebabkan orang pinoy yang effisien.
7. Seafood yang fresh dan murah di D'Talipapa
8. Banyak beautiful people, jamu mata la kau noks!
9. Hotel dan resort yang pelbagai untuk cater pelbagai jenis budget
10. Sesuai sebagai family/single/couple vacation getaway

Keburukan Boracay:

1. Kedai makan banyak menu pork. Samada bawak bekal sendiri atau mendaruratkan diri anda. Hihi!
2. Masakan orang pinoy tak sedap mana.
3. Kedai muslim yang halal hanya satu sahaja. Very inconvenient (Tapi aku jumpa satu lagi kedai Indian Food Halal )
4. Mungkin pada sesetengah orang, agak leceh perjalanan ke Boracay ni yang memakan masa.
5. Pulau ni memang over-commercialized dah. Baru-baru ni, ada McDonald baru dibuka ! ( Tak de jumpa pulak Mc D ni kat sana )  

Apa apa nanti lah aku rajin aku update details nya. Tunggu........................

12 comments :

  1. view gambar yg awesome dan tak sedar rupanya ada 37 keping..arghhh..tgk sambil meleleh air liur

    ReplyDelete
  2. weeiii awat la ayat last ko tu pakai kaler yg susah aku nak baca!!

    memang cantik la...pheww!!

    ReplyDelete
  3. idaman! cantik gilaaaa! tengah kumpul2 duit jugak nk pi sini, tapi tak tau bile nak cukup!hihi

    ReplyDelete
  4. salam meng, tlg cite secara detail camne nak pegi pulau ni. aku nak tau. mekasih...

    p/s: masih dalam recovery mode, tapi post ni sungguh mengujakan...terpaksa komen.

    ReplyDelete
  5. aku penah intai2 nak kesini. intai je la pon kn? x slh.. nk pg nye tah bile. merembes sakan plak tgk gmbr2 ko yg tak pnah menghampakan ni. cepat la masuk perenggannye!

    ReplyDelete
  6. JM : masukkan dlm plan... nanti ada rezeki buleh pegi.

    HB : kau rabun warna ke? esok aku letak kala(r) jengking.. harap kau nampak.

    CL : yang penting dptkan tiket murah, pastu yg lain fikir kendian.

    Biq : Welcome back Mak Esah !!!

    OK. Masukkan dlm plan nanti gi berehat dgn skupang ke boracay tau !!!!

    Nanti aku detail out pasal boracay ni.

    Beb : aku rasa kau memang kena pegi sini Beb... sini vibes dia lain.. xmcm bali, x mcm phuket.. tapi x de hard rock.

    aku dgr HRC nak bukak di Koh Samui. sila pegi !

    ReplyDelete
  7. sekupang cakap kena naik flight 2x patu kena naik van berejam. flight plak setiap ari satu jer. dah la flight blk kl subuh sepie, cukup ke if 4 hari nak pi? hmm...

    ReplyDelete
  8. memang hassle mak esah oi. tapi ok kot. 4 hari cukup. aku pegi ni pun 4 hari. buleh naik pinatubo lagi. tapi cut short masa kat boracay la..

    flight kalibo ada 2 kali sehari.. tapi timing kena betul. mcm aku tak berapa betul tu yang kena tersadai kat clark tunggu flight balik esok nya....

    ReplyDelete
  9. yup, kitorang dah riki dah 2 routes, mmg hassle gile, if salah percaturan, mmg lebuh la. so nak tanak kena lepak epot or tido kalibo...burn 1.5days utk traveling time...daymn...

    dah jumpa satu lagi route, mungkin akan dicuba cara itew...

    cepat blog, tetiba cite fatty crab dgn akuatik plak dah! *mix feeling*

    ReplyDelete
  10. hahaha. lambat lagi ni... banyak urusang..

    * kemas beg nak gi epot

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...