Tuesday, June 18, 2013

Info Menarik Untuk Di Kongsi

Ini ada info menarik untuk di kongsi.

Moga menjadi panduan untuk semua terutamanya bagi mereka mereka yang dah tua. ( pandang kiri kanan )

10 tips for good health.


1. Brush your teeth 3 times a day.

Ada? Oh. Baru baru ni, OR kata nak beli ubat gigi Colgate Optic White yang Fazura jadi model tu. Melilau jugak mencari masa mula mula keluar hari tu kat KL tapi tak jumpa. Pastu terlupa kejap, akhirnya jumpa. tau  kat mana? Batu Kikir Negeri Sembilan !

Punya la jauh.

Gambar google.

Tapi, lepas pakai beberapa kali, belum sempat gigi putih sepenuhnya, gusi pulak berdarah. Aku tak pasti sebab ubat gigi ni ke apa, tapi bukan aku je yang kena. OR pun kena. Maybe aku rasa ubat gigi ni tajam sangat kot, memang untuk putihkan gigi tapi sampai gusi gusi pun terkena sama.

"Hello. Fazura. Uols pakai ubat gigi ni, berdarah tak gusi?"
"I tak pakai pun ubat gigi ni...Gigi I ni gigi pelesu.... I pakai polident jer"
"Oooooo"

* pengsan

Aku cakap dekat OR.

"Tak payah pakai la Yang. Tak payah susah payah la awak nak jadi macam Fazura. Saya dah sayang awak dah"

Nasib dia tak sengeh tunjuk gusi berdarah kat aku.

Hahahaha

2. Drink 8 glasses of water ( at least ) a day.

Hmmm. Minum air banyak, tapi minum air putih tu jarang. Kan? Tengahari teh o ais limau, petang teh o ais limau, malam pun kalau boleh nak yang sama jugak. Kopi lagi pagi petang siang malam. How? 

Aku dalam usaha cuba minum air putih sebaik saja bangun pagi. Sebelum gosok gigi. Ingat nak cuba rendam Habbatulsauda malam sebelum tidur, esoknya bangun boleh minum terus. Tapi tu lah. Tak terbuat buat.

3. Run for 20 minutes, 3 times a week.

Erk.... Nak lari ke mana? Lari dari rumah boleh? Atau lari ke hutan, belok ke pantai?

4. Eat healthy food in correct quantities.

Tak sure aku makan makanan yang menyihatkan ke tidak. Kadang kadang sampai angin nak melahap semua benda, bantai dan bedal je apa saja..

Lagi lagi kalau nengok benda benda cam ni.

Secret Recipe punya. Nom Nom Nom

Chilis... Erghhhh

5. Make love

Of chosss. Ops.

6. Stretch a body 7 times a day

Tak pernah nak kira, tapi lama lama duduk kat kerusi memang boleh lenguh pinggang. Sekali sekala dapat stretching, memang rasa kriok kriok tulang belikat ni.

7. In moments of stress, take 2 deep breath, the stress will pass.

Noted.

Aku kalau stress aku tido.

Apakah Supermeng perlu tido di atas tilam Superman?

Atau juga dengar lagu.

Lagu ni current favourite. ( walaupun aku menyampah kalau lelaki bersuara falsetto tapi lagu ni terkecuali ! - sebenarnya sebab tak reti nak buat suara falsetto pun ya jugak )

Kalau dengar time pagi pagi boleh tershuffle terus ke bilik air ! 



Everybody get up
Everybody get up
Hey, hey, hey
Hey, hey, hey
Hey, hey, hey

[Verse 1: Robin Thicke]
If you can't hear what I'm trying to say
If you can't read from the same page
Maybe I'm going deaf, maybe I'm going blind
Maybe I'm out of my mind

[Pre-chorus: Robin Thicke]
OK now he was close, tried to domesticate you
But you're an animal, baby it's in your nature
Just let me liberate you
Hey, hey, hey
You don't need no papers
Hey, hey, hey
That man is not your maker

8. Seek and enjoy the pleasures life has to offer, but dont overdo it.

Hmm travel, travel and more travel?

* kira duit syiling.

Macam dah penat nak travel sebenarnya.

Or kena berhobby baru?

Hobby lama. Semua dah simpan masuk kotak sebab berhabuk

9. Work well, not hard.

Tak de la hard mana pun aku ni. Malas lagi ada. Hiks. 

10. And most importantly, for body and soul alike, take a shower, and treat your body with creams and perfumes.

Oho.. Cream cream tak de ler. Perfumes je ada. Ni perfume terbaru aku and I love it very much. Susah nak dapat kat Malaysia kot, beli kat Paris hari tu.

Thierry Mugler - A Men Pure Malt. Abaikan gitar aku kat tepi tu

Current Favourite - Dior Homme Sport

Aku memang suka benda benda yang wangi macam sabun basuh baju etc. Hero selalu bengang dengan aku kalau aku cium dia pastu aku bising bising.

"Busuknya... !"
"Kalau busuk Papa jangan la ciom"

Hahahaha. Pastu muka dia tak puas hati.

Apa apa pun, untuk kesihatan, apa yang penting happy selalu. Berenti makan sebelum kenyang. Tidur yang mencukupi dan tidak merokok. Aku ada plan jugak nak quit smoking, tapi ntah lah. Nanti la aku cuba.

Dah. Tu jer.

Semua !! Pegi mandi. Tak pun pegi berlari,

S E K A R A N  G !!!!!!

9 comments :

  1. Dalam 10 tips tu, tips no 5 JM tak boleh nk buat :-)

    ReplyDelete
  2. OK...aku suka no.5 hehe..tp kalau yg belum kawen camne Meng?

    berlari 20 minit? hurmm 10 minit pon dh semput hahahaha...

    aku biasa work less play hard...hahaha

    ReplyDelete
  3. pd yg belum kawin, make love tu sila tukarkan maksudnyer kepada cintailah sungai kita ke bahasa kita ke, ye?

    meng, ada tak cakap frequency nyer bape kali? hahahahahaha!

    part gusi darah tu kelakar ok! tak leh bygkan OR dtg kat ko "ayangggg" sambil gusi berdarah2 meleleh hahaha!

    jogging ke lari ke takde dlm kamus aku. tapi kalo bersukan, aku bleh. camne ek? nak beli meja ping pong ni! sbb tenis takde port nak main.

    ala meng, aku suka la sungguh tgk anak dara ko tu...comel la! sekupang teringin anak pompuan. kasi pinjam buat berjalan bleh? :D

    ReplyDelete
  4. lupe nak bgtau...aku dh tgk citer ko berlakon Meng....dari mula sampai abes...aksiiiiii jek..tp aku x pandai nak komen hehehe...

    ReplyDelete
  5. Hehe..

    FJ pun dah tengok ok. Oh superhero ku. Tak tau nak cakap camne. Huwah huwah.. But i like him in the beginning of the movie yang muke selebet hehe..

    Lps daripada tuh, muka terlalu suci lah pulak.. but stilllll...

    Ada org kate bosan, well bosan gak laaaa sbb nye entah...dia punye cite tu cam lambat. And action dia mcm yawn gitu kekdahnya.

    Tp who cares... kena tgk! Hahaha. So i think kan, i just love superman. hahahahaha..

    ReplyDelete
  6. JM : bak kata mak esah, translate kepada cintailah sungai kita.

    * pengsan

    HB : Masalah kita ni sama. nak lari boleh tapi tak bergerak gerak. hahahaa....

    * pakai head band siap siap pastu isap rokok tepi taman

    Biq : Frequency tu... erkk.. tak de tapi mengambil temanya adalah

    TRY HARDER.. hahaha

    Nak beli meja ping pong? best tu... jangan kejar bola tercucuk duri cactus sudaaaa

    Nak pinjam budak tu? OK tapi nanti dia menjerit

    NAK TETEK !!!!!!!!!!!!!

    Apa kau nak jawab?

    ReplyDelete
  7. HB : aku pun dah tengok. nanti aku post review aku yg tak seberapa

    FJ : Setuju amat.. Masa shooting hari tu, tak de pulak pengarah ckp mcm tu jadinya scene2 dalam cerita tu.. so abang agak kuciwa

    * mati la tipu.........

    ReplyDelete
  8. HAHAHAHAHAHA LUCAH SUNGGUH anak dara ko meminta2 susu ibunya begitu! HAHAHAHAHAHA!

    terpaksa aku makan pil demi merangsang pengeluaran yg berterusan hahahahahahaha!

    ReplyDelete
  9. tu la. kalau dtg angin dia.. tengah org ramai ramai pun dia buleh jerit.

    "NAK TEK !!!!"

    selalu aku ckp kat dia.

    "Tek Papa nak?"
    "Tanak. Tek papa tak edap"

    * bancuh sirap nak kasi sedap

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...