Monday, March 10, 2014

05 - Berkelana Merentas Sempadan : Suzhou - Sex Museum, Tongli (18 SX)

Jangan lupa teruskan berdoa until we get any confirmation on what truly happened to the missing flight.

There is still a window of hope that the airplane will be found and the passengers are all safe.

#PrayforMH370

+++++++++++

AWAS ! Gerak langkah mu....

* tolak KRU masuk gaung.

OK. Ini adalah amaran dari aku. Entry ini mengandungi unsur unsur jenayah mata dan kanak kanak dan orang orang yang tidak boleh melihat benda benda serupa ini perlu di awasi agar tidak pengsan depan komputer masing masing.

Kalau rasa sesak nafas. Cepat cepat tekan X kat atas tu. Fahmin aula?

* tetiba cakap Arab daa......

Macam aku cakap, di kawasan Tongli Watertown ni, selain daripada watertown itu sendiri yang menampilkan pekan kuno zaman ancient Cina, terdapat satu lagi tarikan yang agak menarik terutama kepada orang orang macam aku ni.

* gelak jahat

Saja nak usha !

Jadi. Di sini lah terdapat tempat yang di namakan Sex Museum !!!!

Dekat Jeju pun ada rasanya cuma kat sini menampilkan sex kuno zaman dulu dulu kala......

Entrance Sex Museum, Tongli

Untuk masuk ke kawasan ni kena bayar lain la. Kira tambahan dari entrance fee tadi tu. Memang patut la dia buat macam ni, kang budak budak masuk, mak ayah ramai pulak terguling pengsan tak reti nak explain.

Jadi...

Jom aku bawak masuk, tapi aku ingatkan sekali lagi........ kalau tak selesa... boleh skip saja entry ni dan aku tak de niat nak melucah tanpa batasan ( walaupun aku suka jugak melucah lucah ni )

Bayaran dikenakan adalah sebanyak CNY 20 ( RM 10).

Masuk masuk jer...............

Tada.......... apa tu?

Ada rasa tercabar tak?? Hahaha

Eh. Eh...

Kenapa picit picit kepala tu???

Nak pengsan kah?

Pernahkah korang tertanya tanya cemana rakyat China ni boleh mencapai sehingga billion orang?? Mungkin lawatan ke sini dapat menjawab segala galanya... 

Dalam muzium ini terdapat banyak arca, ukiran, tembikar, lukisan dan artifak lain yang berunsurkan sex zaman dahulu kala. Terdapat lebih 1400 objek dalam koleksi yang bermula sejak 9000 tahun terdahulu.

Ini adalah bilik gundik gundik emperor dulu dulu menunggu untuk 'didatangi'. 

Hahaha. Kelas tak ayat aku? Dalam erti kata lain. Rumah pelacurannnzzzz.

Di muzium ni ada banyak ruang pameran yang memaparkan segala jenis bentuk kemaluan secara artifak dan arca nya... pameran dengan segala jenis tetek pelbagai size, cara cara bersenggama dan semua semua dan yang seumpama dengannya.

So expect a lot of teteks pelbagai saiz..... di sini !!

Jangan risau. Masuk dalam ni confirm tak rasa stim pun cuma akan buat kita tergelak gelak macam orang biol. 

Tapi sebab aku agak berhemah, jadi aku tak gelak sangat. Senyum sorang sorang jer.

Sculpture yang sama ada di Pulau Nami

Selain daripada bilik bilik pameran di bahagian luar ada jugak la gambar gambar dan lukisan kamasutera yang menampilkan aksi aksi lucah.

Ada satu part tu, aku tengah dok usha garing tengok gambar gambar ni.


Tengah kusyuk dan penuh tawaduk, tetiba ada bunyi benda bergerak.

Nasib aku tak melompat. Cilakak betul. Usha usha...

Siol je arnab ni buat aku sakit jantung sekejap

Agak luas jugak tempat ni dengan bangunan dan ruang ruang pameran. Tapi orang tak berapa ramai so boleh lah usha dengan penuh berahi benda benda kat sini.

So ini antara koleksi gambar yang aku sempat snap. Kena tengok kiri kanan jugak takut orang cas aku pervert terlebih.

Ooo.............

"Tutup mata kome !!!"

Wah... lebih besar pada lengan tu....

Ni dah kira cacat kekal dah ni

Ni halaman sekitar Sex Muzium ni

Ermmmmmm

Bohsia kena panah petir

Tapi ada satu tempat tu buat aku tergelak sorang sorang.

Baca ni !

A stone monk. A Woman could give birth to a son by touching his big penis

Masalahnya...................... !!!

Dah tak de uols ! Dah cacat. Ramai sangat orang sentuh sampai ada yang dah cabut bawak balik... Hahaha

Ni bangunan bangunan dan ruang pameran

Ada lagi la banyak benda benda lain especially kat dalam bilik pameran tu. Tapi aku malas nak ambik gambar sebab ada orang lain. 

Kang nampak terlebih bersungguh.

So kalau berkesempatan ke sini, jangan lupa jenguk. Macam macam saiz dan bentuk ada !!!!

Sapa boleh translate ni?

Anyway reserve 30 minit to 1 hour untuk tempat ni. Then nanti keluar balik dari Sex Muzium ni ke Tongli Watertown.

Ni gambar gambar lain sekitar watertown yang aku sempat snap.

"Aku bulung di dalam sangkar, hidup terkulung, hati ku susah...." - burung Cina mestilah pelat kan?

Ni lorong lorong 

Jangan tak percaya. Di sebalik pekan kuno ni.. tetap ada benda yang tak berapa kuno.

Hambik !

Motip bersidaian dan menjadi tontonan umum?

Kedai kedai lama

Restaurant di tepi canal

Pintu

Lukisan yang di jual

Pakcik menganyam bakul

Ni pengantin cun sikit

Tongli Watertown

Agak agak dah abis dan dah bosan, aku pun blah.

Keluar dari watertown ni akan lalu balik kat kedai kedai yang banyak tadi. Boleh la nak beli beli cenderamata ke apa tapi harga aku tak berapa pasti sebab tak usha pun. Aku singgah beli air je sebab dahaga.

Bagi aku, kalau berkesempatan boleh datang ke Tongli dan berkunjung ke sini. Tapi kalau tak de masa, ada few watertown lain jugak dan ada yang lebih dekat di Shanghai sana cuma tak de la sebesar ni. Tongli ni kira watertown yang paling authentic dan lawa juga.

Cuma tu lah, orang agak ramai.

Abis khatam tempat ni aku nak balik ke Suzhou semula. Dari sini boleh jalan kaki ke bus station tadi tapi aku syorkan naik je la pedicab ni. Tak de la buang masa.

Station pedicab

Stationnya terletak kat celah bangunan sikit. Pegi beli tiket dan tunggu turn nanti di bawa semula ke bus station. Harga pun sama CNY 5.

Sah sampai nanti pegi bus station beli tiket ke Suzhou semula. Harga tiket bas adalah CNY 8 dan bas akan berhenti di station yang sama dekat Suzhou North Railway Station tadi.

Bye bye Tongli !  



Take a bow, the night is over
This masquerade is getting older
Light are low, the curtains down
There's no one here
(There's no one here, there's no one in the crowd)
Say your lines but do you feel them
Do you mean what you say when there's no one around (no one around)
Watching you, watching me, one lonely star
(One lonely star you don't know who you are)

I've always been in love with you (always with you)
I guess you've always known it's true (you know it's true)
You took my love for granted, why oh why
The show is over, say good-bye

Say good-bye (bye bye), say good-bye

Make them laugh, it comes so easy
When you get to the part
Where you're breaking my heart (breaking my heart)
Hide behind your smile, all the world loves a clown
(Just make 'em smile the whole world loves a clown)
Wish you well, I cannot stay
You deserve an award for the role that you played (role that you played)
No more masquerade, you're one lonely star
(One lonely star and you don't know who you are)

Say good-bye (bye bye), say good-bye

All the world is a stage (world is a stage)
And everyone has their part (has their part)
But how was I to know which way the story'd go
How was I to know you'd break
(You'd break, you'd break, you'd break)
You'd break my heart

I've always been in love with you
(I've always been in love with you)
Guess you've always known
You took my love for granted, why oh why
The show is over, say good-bye

Say good-bye (bye bye), say good-bye
Say good-bye

bersambung..................

6 comments :

  1. gambar patung in chain tu whatsdestorimori. lelaki dipaksa aksi bondage? apsal takda ganba posisi-posisi...kemon! aku tahu ko banyak snap kannn!!

    ReplyDelete
  2. Aku paling suka gambar kote tegak sekali...sadis sungguh bila dirantai.....

    ReplyDelete
  3. Hahahaha aku suka semua...gulpp!! A'a meng cam NT kata mesti ada pic posisi ko ambekkk kemonnn...hahhahaha

    ReplyDelete
  4. Pic yg kedua dan ketiga tu jm mcm pernah tgk dlm entri sblm ni ingat kan peyut rupanya bukan adoyai rupanya benda lain. ohhh begitu rupa sebenarnya ke sbb x pernah tgk

    ReplyDelete
  5. gelak guling-guling baca komen JM. hahahhahahahahahahahhahahaha.

    ReplyDelete
  6. NanaT : gambar posisi adalah utk tatapan sendiri.

    hahahahaha

    MKL : amboi...

    HB : hahahaha.. banyak beno.. budak budak tak leh tengok. nanti ketumbit.

    JM : hahaha... kalau perut mcm tu.. abis la....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...