Saturday, July 12, 2014

Pullman Lakeside, Putrajaya - Food

Sekadar nak kongsi gambar gambar yang di ambik di Pullman Lakeside Putrajaya. Bagi tenang perasaan di bulan puasa ni.

Aku ada event hari tu di sini masa sebelum puasa. So usha usha kawasan sekeliling resort ni walaupun aku dah pernah stay sini satu masa dulu.

Macam ni la kalau hobi suka ambik gambar, tangan tak leh nak duk diam. Layan gambar je lah. 

Pullman Putrajaya

Entrance masuk

Pensel dia. Wajib paw ni.

Lobby

Santai

Tempat menunggu di parking

One of the cafe

Resort

Chinese Garden

Rooms

Resort

Waiting area

Tangga

Lake View

Pool

Pool

OK. Sebenarnya aku nak cakap pasal food di sini. Saja nak gugat iman time puasa ni jugak.

Sebelum ni aku dengar orang kata makanan Pullman tak sedap. Tapi sepanjang aku buat keje 2 hari kat sini, makanan sedap sedap belaka.

Kuew Tiaw dia power gila. Bihun Goreng pun sodap. Pastry dan cake jugak menarik. Pendek kata memang kena la dengan tekak dan selera aku ni.

Tapi banyak nya tak sempat nak ambik gambo. 

* I is pemalu....

Tapi sempat snap gambar gambar makanan ni jer.

Roti Jala. Cafe Umai punya roti jala tu lagi inzal

Pastry ni sedap. Dalam ada strawberry jelly

Karipap karipap cinta. Dalam inti sardin. OK lah

Ini bangunan PICC bukan kuih yang boleh di makan.  

Apa apa pun, aku nak cakap. makanan di sini adalah not bad !! Tapi tak tau la kalau makan di resto dia cemana sebab hari tu aku makan kat Al Dante tu macam malaysian cuisine tak menarik pulak.

Tengok hari jugak kot, ada hari sedap, ada hari hampeh. Tapi kalau bulan puasa macam ni, tengok air sirap ais pun rasa tergugat iman. Ya dak?

Begitu la kalau iman senipis kulit bawang.

Selamat berpuasa dan semoga bertambah iman, amal dan taqwa....

6 comments :

  1. Aku experience a few time dinner buffet tak sedap n tak byk pilihan compare ngn harga yg diletakkan..sobs...hi tea buffet pun hampeh...so sbb tu smpi skng rasa xbest pullman ni...huhu tp myb skng dh tuka chef kot...tu sdp tu...

    ReplyDelete
  2. X mampu nk g makan tempat mcm ni nama pun pull man nasib baik bukan push man dgr nama pun dah seremmmmm

    ReplyDelete
  3. tu lah org ckp tak best tapi dinner buffet dia not that bad and breakfast pon ok for me abg meng. pernah stay sini twice courtesy of my ex firm hehehe bilik dia superrrrr besttt gila! sgt sedap tido and swimming pool tu pon besttt rindunya!

    ReplyDelete
  4. Bulan 8 keluarga buat wedding kat situ.....nak rasa makanannya pulak...harap sedap..boleh cantik tempatnya.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. DJ : agaknya la kot. tak pun dia dah baca blog kau tu. ada kau keji keji mereka tak?

    hahaha..

    Not bad la time ni aku makan kat sini..


    JM : tak pe. hari ni x mampu.. esok esok mampu la tu...


    FJ : oh nanti balik mesia buleh la gi lepak lepak sini...


    MKL : boleh la nanti merasa makanan dia. share lah sedap ke tidak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...