Saturday, November 11, 2017

NHA TRANG 2017 : Impian Yang Tertangguh

Sepatutnya aku berada dalam suasana santai dan damai, dengan angin bertiup sepoi sepoi bahasa Vietnam.

Nha Trang, destinasi yang sepatutnya aku pergi minggu ni.

Feeling feeling !

Nha Trang, Vietnam

Sebenarnya tiket ke Nha Trang ni aku beli 2 minggu lepas. Air Asia baru mulakan penerbangan terus KLIA2 - Nha Trang bermula September 2017 lepas.

Sebab belek belek dapat harga murah, aku pun beli la tiket tu. Konon pegi hari ni over the weekend. Pastu bila riki riki, rupanya Typhoon Damrey baru saja melanda di sana dan mengakitbatkan banyak kematian jugak.

Kesannya masih belum hilang. Then aku riki riki info macam not safe to go there at the moment.  Better safe than sorry kan.

Tengok cuaca pulak....................

Memang macam tak mengizinkan......

Tak best jugak kalau travel time cuaca tak menyebelahi ni.....  Ingat nak santai santai kang menyusahkan diri sendiri pulak. Jadi akhirnya aku terpaksa batalkan trip ni. Rugi sikit je la tapi tak pe, Insha Allah... kalau ada rezeki sampai lah jugak nanti. Mungkin Allah ada plan yang lebih baik untuk aku dan trip ni.

Ini yang aku bayangkan

Ini yang aku bakal dapat?

Travel dan cuaca memang memainkan peranan yang penting. Kalau cuaca tak elok, akan banyak affect pada trip yang ada. Memang keadaan cuaca perlu di titikberatkan sewaktu kita travel. Sejuk, panas, salji, hujan apa apa pun yang penting kita kena ambik tau supaya kita bersedia. Dan kalau perlu elak, kena elakkan daripada berlaku masalah yang lebih besar dari sekadar bercuti.

Pengalaman aku kesejukkan di Mongolia, kepanasan di Balkans, hujan di Sihanoukville, taufan di Taiwan banyak buat aku lebih berhati hati. Tapi kadang kadang kita ni asal tiket murah je bedal beli. Tak study apa apa lagi... 

So lain kali, beringat, sebelum merancang perjalanan, tengok dulu cuaca dan kesesuaiannya.

Sorry Nha Trang, KIV for now.. Insha Allah. Akan datang kita bersua pandang.................. 

Nha Trang, Vietnam

The high-rise, high-energy beach resort of Nha Trang enjoys a stunning setting: it's ringed by a necklace of hills, with a turquoise bay dotted with tropical islands.

A sweeping crescent beach of white sand defines the shoreline, backed by an impressive promenade dotted with parks and sculpture gardens. Inland there's a cosmopolitan array of boutiques and dining options.

As restaurants wind down, nightlife cranks up – central Nha Trang is a party town at heart. Until relatively recently a lot of the bar action was geared at the backpacker market, but today it's mainly aimed at the burgeoning numbers of Russian and Asian tourists.

There are more sedate activities on offer too. Try an old-school spa treatment with a visit to a mudbath, book a river cruise or explore the ancient Cham towers north of the centre.

Wikitravel : Nha_Trang

Layan gambar gambar di Nha Trang untuk tatapan. Gambar ehsan Google !


















Pasrah menunggu peluang akan datang. Insha Allah...

Bagi yang bakal ke sana... have fun ! Jangan lupa nanti share dengan aku best ke tak Nha Trang ni.



Oh betapa ku saat ini
Ku benci untuk mencinta
Mencintaimu

Oh betapa ku saat ini
Ku cinta untuk membenci
Membencimu

Aku tak tahu apa yg terjadi
Antara aku dan kau
Yang ku tahu pasti
Aku benci mencintaimu

Aku tak tahu apa yg terjadi
Antara aku dan kau
Yang ku tahu pasti
Ku benci untuk mencintaimu

Aku tak tahu apa yg terjadi
Antara aku dan kau
Yang ku tahu pasti
Ku benci untuk mencintaimu

Yang kutahu pasti kubenci untuk mencintaimu

6 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...